torsdag 14 januari 2016

När cykling blev en extrem vintersport

Ishalka och snöstorm. Jag var ganska ensam på cykelvägen till jobbet idag, kan man säga.

Den väg som i vanliga fall tar 30 minuter att cykla tog idag en hel frickin' timme! Visserligen med kort stopp för inköp av frallor till jobbet men ändå, säkert 50 minuters cykling.

"Du har snö på huvudet" sa kollegorna när jag dråsade in på morgonmötet och tog av mig hjälmen. Det var alltså den snö som kilat sig in under hjälmen och lagt sig som sjok på hjässan.

Nu, efter tre koppar kaffe sitter jag vid skrivbordet och känner mig rätt mör. Lite som att jag vintersportat hela dagen, och bara vill däcka i soffan i min fjällstuga. Tyvärr är det lite ont om soffor på kontoret. Här finns bara stol, skrivbord och jobba-jobba-jo-obba. Så jag gör väl det då.
Akan-Kakan sportar en ny vinter-look på morgonmötet. Hon har snöboll i sitt håår...

1 kommentar:

About Alice sa...

Så länge ingen tror att det är mjäll är all good tänker jag?


Visst? ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...